مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.
مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.

۶ راز جوانی که باید بدانید

از گذشته تا به امروز، انسان‌ها به در تلاش بوده‌اند تا با ساخت اکسیرها  و داروها جوان بمانند. در این مقاله ۶ رازی که به شما کمک می‌کنند تا جوان بمانید را معرفی می کنیم.

۱) تغییر نگرش نسبت به زیبایی

در بسیاری از کشورهای غربی داشتن پوست تیره یکی از نشانه‌های زیبایی است در حالی که، در کشورهای شرقی پوست تیره نشان‌دهنده فقر است. زیبایی به دید و نگرش هر فرد بستگی دارد. یکی از رازهای جوان یکه اصولا در کشورهایی غربی بیشتر به آن توجه می‌شود، مراقبت از پوست است. شما با داشتن یک پوست سالم می‌توانید زیبایی چهره خود را تا سال‌ها نگهدارید.

۲) نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز به صورت مداوم یکی از رازهای جوانی است. نوشید چای سبز از دیرباز در کشور ژاپن مرسوم بوده است و یکی از دلایلی که آن‌ها پوستی شفاف و زیبا دارند، نوشیدن چای سبز است. چای سبز خواص آنتی اکسیدانی و تقویت متابولیسم بدن را دارد.

۳) دور بودن از نور خورشید

بدن و صورت خود را از اشعه‌های خطرناک UV دور نگهدارید. این اشعه‌ها باعث بروز بیماری‌های پوستی و سرطان می‌شود. برای جلوگیری از تابش این اشعه‌ها از کلاه، ضدآفتاب، چتر و لباس‌های بلند استفاده کنید.

۴) خوردن میوه‌های تازه

خوردن میوه‌های تازه به‌جای استفاده از بستنی و کیک برای دسر کمک زیادی به شادابی و جوانی می‌کند. خورد میوه‌ها به خاطر داشتن ویتامین‌ها در جوانی و شادابی پوست بسیار موثر هستند. همچنین سبزیجات باید در این رژیم غذایی گنجانده شوند.


۵) مصرف لبنیات

مصرف لبنیات خود را کاهش دهید. زمانی که شما مصرف شیر و پنیر خود را کاهش دهید، چربی کمتری را جذب می‌کنید و کاهش جذب چربی این امکان را به بدن می‌دهد تا مواد مغذی دیگر را جذب بدن کند.

۶) طب سنتی چینی

آیا تا به حال چیزی درباره طب سنتی شنیده‌اید؟ زمانی که در غرب باشید پزشک برای درمان بیماری شما از داروهای شیمیایی استفاده می کنید و این درست برعکس روش درمانی آسیای شرقی است. در چین زمانی که کسی بیمار باشد به جای تجویز دارو های شیمیایی از داروهای سنتی استفاده می‌کند که، خود این داروها به دلیل اینکه از طبیعت منشا گرفته‌اند سبب جوانی پوست می‌شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.