مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.
مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.

علائم هشدار دهنده کبد چرب

از مهمترین اعضای بدن انسان کبد است. کبد مسئولیت عملکردهای متابولیک بدن را مانند تبدیل مواد مغذی دریافتی از رژیم غذایی و  دفع مواد زائد از بدن را بر عهده می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا علائم هشدار دهنده کبد چرب را بیشتر بشناسید.

خارش پوست

خارش پوست یکی از اولین نشانه‌های التهاب مجاری صفرا است. خارش پوست می‌تواند از نشانه‌های بیماری خشکی پوست نیز باشد، اما زمانی که خارش پوست به صورت پایدار ادامه پیدا کرد، می‌تواند از نشانه‌های سیروز کبدی باشد.

زرد شدن چشم یا پوست

زرد شدن بخش سفید چشم و یا پوست به دلیل بیماری یرقان یا زردی است. این بیماری به دلیل بالا رفتن سطح بیلی روبین بدن به وجود می آید. این تغییر رنگ می‌تواند نشانه از آسیب دیدگی کبد به دلایل مختلف مانند سیروز و هپاتیت B باشد.

افزایش وزن

افزایش ناخواسته وزن می‌تواند یکی از علائم سیروز کبد باشد. این بیماری به آرامی پیشرفت می‌کند و موجب جایگزینی بافت سالم بدن با بافت اسکار می‌شود. مسدود شدن جریان خون در کبد و ناتوانی در انجام مسئولیت‌هایش، می‌تواند از نشانه‌های این بیماری باشد.


قرمز شدن کف دست

قرمز شدن کف دست یکی از نشانه‌های کبد چرب غیر الکلی است. این بیماری به دلیل ذخیره بیش از حد چربی در کبد رخ می‌دهد و بیشتر افرادی که به ندرت الکل مصرف می‌کنند و یا اصلا مصرف نمی‌کنند اتفاق می‌افتد.

احساس خستگی مداوم

خستگی مداوم زمانی که هیچ فعالیت جسمانی نداشته اید، می‌تواند از نشانه‌های کبد چرب باشد. خستگی ناشی از کبد چرب به دلیل تغییرات در انتقال عصبی مغز رخ می‌دهد.

بی اشتهایی و اختلال در خواب

از دست دادن میل به غذا خوردن از علائم هشدار دهنده کبد چرب است. اگر این این نشانه را در چند روز اخیر حس کرده‌اید حتما به پزشک مراجعه کنید. از دیگر علائم کبد چرب بی‌خوابی یا خواب زیاد است.

ادرار تیره

ادرار تیره یکی از نشانه‌های آشکار کبد چرب است. در زمانی که افزایش بیلی روبین باعث زرد شدن چشم و پوست می‌شود، این ماده می  تواند سبب تیره شدن ادرار به دلیل دفع آن توسط مجاری ادرار نیز شود.

اگر احساس کردید که هر یک از نشانه‌های بالا اخیر در شما پدید آمده‌ است، سریعا به پزشک برای تشخیص قطعی مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.