مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.
مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی - بهداشت و سلامت انسان

مجله پزشکی راز سلامتی -وبلاگی جهت آموزش نکات مرتبط با بهداشت و سلامت انسان است.

چگونه از چروک صورت و دور چشم در هنگام خواب جلوگیری کنیم؟

اولین تغییراتی که با بالا رفتن سن در چهره پدیدار می‌شوند، چین و چروک صورت و دور چشم هستند. بسیاری از افراد با این چروک‌ها احساس خوبی ندارند و همیشه به دنبال راهی برای از بین بردن آن‌ها هستند. خواب کافی یکی از راه‌های داشتن زیبایی و پوستی سالم است اما خواب نیز ممکن است باعث ایجاد چروک‌هایی در صورت ایجاد شود. در ادامه چند نمونه از تکنیک‌های جلوگیری از چروک صورت و دور چشم در هنگام خواب را به شما معرفی می‌کنیم.

روش‌های جلوگیری از ایجاد چروک در هنگام خواب

خوابیدن یک روش عالی برای رسیدن به آرامش ذهنی بعد از یک روز خسته کننده است. خواب نه تنها به سلامت بدن کمک می‌کند بلکه در سلامت و شادابی پوست نیز تاثیر گذار است. نداشتن خواب کافی خطوط تیره زیر چشم، چین و چروک صورت و … را افزایش می‌دهد. خوابیدن در موقعیت اشتباه باعث چروک شدن پوست می‌شود اما نگران این مسئله نباشید در این مقاله سعی داریم شما را با چند روش نگه‌داری از پوست در هنگام خواب آشنا کنیم.

۱) عوض کردن روکش بالش

عوض کردن روکش بالش یکی از کارهایی است که از ایجاد چروک در روی صورت جلوگیری می‌کند. روکش‌های ابریشمی گزینه‌های بهتری نسبت به پنبه‌ای برای روکش بالش هستند. تعویض روکش اصطکاک باعث کاهش اصطکاک بین بالش و صورت می‌شود و در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک در روی صورت می‌شود.

۲) به پشت بخوابید

اگر به رو یا دو طرف شکم خود می‌خوابید باید به این نکته توجه کنید که این نوع خوابیدن باعث ایجاد چروک روی صورت می‌شود. بهترین مدل خوابیدن، خوابیدن بر روی کمر است.

۳) از سرم یا کرم دور چشم استفاده کنید

کرم دور چشم یا کرم شب یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از ایجاد چروک در هنگام خواب است. بعد از زدن کرم اطراف چشم را به آرامی ماساژ دهید.

۴) دریچه کولر یا پنکه را در مقابل صورت خود قرار ندهید

خوابیدن در مقابل کولر و پنکه باعث از بین بردن رطوبت طبیعی پوست و خشک شدن آن می‌شود که نتیجه آن ایجاد چروک در صورت است.

۵) از شستن زیاد صورت جلوگیری کنید

چربی و رطوبتی که در روی پوست قرار دارد مانع از ایجاد چین و چروک می‌شوند اما آب باعث از بین رفتن این رطوبت و چربی می‌شود. شستن صورت نزدیک به زمان خواب نیز باعث از بین رفتن پروتئین پوست می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید از صابونی که مرطوب کننده دارد یا محلول شوینده استفاده کنید.

۶) آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید

پاک کردن باقی‌مانده آرایش یکی دیگر از راه‌هایی است که از ایجاد چین چروک روی صورت جلوگیری می‌کند. با استفاده از یک پنبه آغشته شده به آب گرم صورت خود را پاک کنید.

۷) نوشیدن الکل ممنوع

یکی دیگر از هزاران معایب الکل تاثیر آن در ایجاد چروک صورت است. الکل با جمع کردن مایع اضافی که در اطراف صورت قرار دارد سبب تورم صورت می‌شود و در نتیجه چین و چروک در صورت نمایان می شود.